معاونت فرهنگی دانشجویی - دانشگاه علوم پزشکی فسا

stu 95

اخبار و اطلاعیه ها

از سوی وزیر بهداشت صورت گرفت؛

• ابلاغیه ای مهم برای ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سیدحسن هاشمی در این ابلاغ، روابط عمومی را دارای جایگاه راهبردی و زیربنایی و به عنوان یکی از مبانی توسعه سازمانی دانسته و خاطرنشان کرده است: روابط عمومی ها نقش بی بدیل و سازنده ای در تبیین و انعکاس دیدگاه ها و انتظارات حوزه های اجرایی به مخاطبین دارند.

بنابراین گزارش متن کامل این دستورالعمل که به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، به شرح زیر است:

رییس / سرپرست محترم دانشگاه/ دانشكده علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی

باسلام

نظر به جایگاه راهبردی و زیربنایی روابط عمومی به عنوان یكی از مبانی توسعه سازمانی و نقش بی‌بدیل و سازنده آن در تبیین وانعکاس دیدگاه‌ها و انتظارات حوزه‌های اجرایی به مخاطبین ، ضرورت دارد کلیه دانشگاه‌ها‌و دانشكده‌های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی در راستای تقویت جایگاه روابط عمومی، با استناد به قوانین و مقررات مرتبط، نسبت به اجرای مفاد این دستورالعمل اقدام مقتضی معمول نمایند:

1) تشكیل شورای اطلاع‌رسانی دانشگاه/ دانشکده، متشكل از افراد صاحب­نظر در حوزه ارتباطات و با دبیری مدیر روابط عمومی دانشگاه/ دانشکده به منظور تدوین استراتژی­ ارتباطی و ایجاد انسجام و وحدت­رویه در فعالیت‌های اطلاع‌رسانی.

2) انتصاب مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشكده‌های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی براساس تخصص، تعهد، خلاقیت و نوآوری و از میان افراد با صلاحیت‌های علمی و آشنا به مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، رسانه‌ای و حتی‌الامكان دارای تحصیلات مرتبط با رشته روابط عمومی و با اطلاع مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت متبوع.

3) عضویت مدیران روابط عمومی در شورای فرهنگی دانشگاه/ دانشكده و حضور در جلسات هیات رئیسه با توجه به جایگاه ویژه روابط عمومی در حوزه سیاستگذاری به عنوان مشاور امین دستگاه‌های اجرایی.

4) مدیریت و انجام تمام فعالیت‌های مربوط به ارتباطات و انتشارات درحوزه اطلاع رسانی، از جمله پایگاه‌های اطلاع‌رسانی الكترونیك توسط مدیریت روابط عمومی

5) به كارگیری نیروی انسانی ماهر، متخصص، كارآفرین و خلاق و ترجیحاً دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط در تمام سطوح روابط عمومی.

6) تدوین و ارایه برنامه جامع اطلاع‌رسانی دانشگاه/ دانشكده با تعیین اعتبارات مورد نیاز برای تصویب در شورای اطلاع‌رسانی كه پس از تائید هیأت رئیسه و تأمین اعتبارات مربوطه لازم‌الاجرا خواهد بود.

7) تقویت جایگاه مدیریت روابط عمومی در چارچوب ضوابط مربوطه به نحوی كه مدیریت روابط عمومی به عنوان حوزه مستقل، زیرنظر مستقیم ریاست دانشگاه/ دانشكده انجام وظیفه نماید.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل و مفاد آیین‌نامه های پیوست (موضوع تصویب نامه های شماره 65354/ت37374هـ مورخ 27/4/1386 هیأت محترم وزیران و اصلاحیه آن به شماره 10240/ت45794هـ مورخ 26/1/1391) بر عهده مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی خواهد بود.

دکتر سیدحسن هاشمی

وزیر

پیوست ها:

ابلاغيه.pdf حجم فایل:97.75 کیلوبایت